חיפוש
 
לדף הבית >>     משה ועקנין, מתכנן פיננסי, אשקלון >>

משכנתא: האם הצעה אישית עדיפה על מבצע? משה ועקנין, מתכנן פיננסי מאשקלון, עושה סדר

 

כותב המאמר הינו משה ועקנין מאשקלון, מומחה לתכנון פיננסי ומשכנתאות, והמייסד והבעלים של אור-אל יעוץ משכנתאות ופיננסים. מה ההבדל בין הצעה מותאמת אישית עבור משכנתא לבין מבצע פרסומי של בנק ומה האופציה העדיפה מבין השניים? על כך ועוד בטור הבא...

 

ההבדל בין הצעה מותאמת אישית למבצע פרסומי של בנק הוא מהותי וחשוב להבנה כשאתם ניגשים לקחת משכנתא או כל הלוואה אחרת.

1. מבצע פרסומי של בנק (או "מבצע מדף"):

  • מה זה? זו הצעה כללית, בדרך כלל אטרקטיבית, שהבנק מפרסם לציבור הרחב דרך ערוצי השיווק שלו (אתר אינטרנט, מודעות, שלטי חוצות). היא מיועדת למשוך לקוחות חדשים או לעודד פעילות מסוימת.
  • למי מיועדת? לכלל הציבור, ללא התייחסות ספציפית לפרופיל הפיננסי של הלקוח.
  • תנאים: התנאים (ריבית, עמלות) המוצגים במבצע הם לרוב תנאי "קצה" או תנאי בסיס, ולעיתים קרובות מותנים באותיות קטנות או בהתאמה לפרופיל לקוח מסוים (לדוגמה, "ללקוחות בעלי דירוג אשראי גבוה במיוחד").
  • גמישות: כמעט ואין גמישות. התנאים קבועים מראש, והבנקאי לא תמיד יוכל לשנות אותם עבורכם.
  • מטרה שיווקית: המטרה העיקרית של הבנק במבצע פרסומי היא ליצור עניין, למשוך פניות ולבנות בסיס לקוחות חדש, גם אם בפועל מעט מאוד לקוחות יזכו באותם תנאים בדיוק.


2. הצעה מותאמת אישית:

  • מה זה? זוהי הצעה ספציפית שמתקבלת לאחר שהבנקאי (או יועץ המשכנתאות) בחן לעומק את הפרופיל הפיננסי המלא שלכם, את צרכיכם, יכולותיכם ורמת הסיכון שאתם מציגים.
  • למי מיועדת? אך ורק לכם, על בסיס נתוניכם הספציפיים.
  • תנאים: התנאים (אחוז ריבית, גובה עמלות, מסלולים אפשריים) נקבעים לאחר ניתוח של:
    • ההון העצמי שלכם.
    • הכנסותיכם החודשיות וקביעותן.
    • היסטוריית האשראי שלכם (דירוג אשראי, חובות קודמים, היסטוריית תשלומים).
    • נכסים קיימים.
    • הנכס הנרכש (שווי, מיקום, סוג).
    • היכרותכם עם הבנק (ותק לקוח, היקף פעילות בחשבון).
    • יכולת המיקוח שלכם.
  • גמישות: ישנה גמישות מסוימת, והתנאים ניתנים למשא ומתן (במיוחד אם יש לכם הצעות מבנקים מתחרים). הבנקאי יכול להתחשב בשיקולים אישיים נוספים.
  • מטרה: לספק לכם פתרון מימון הולם, תוך התחשבות באינטרסים של הבנק.


הבדלים מהותיים בטבלה מסכמת:

מאפיין מבצע פרסומי של בנק הצעה מותאמת אישית
קהל יעד כלל הציבור לקוח ספציפי
התבססות משיכה שיווקית, "ברירת מחדל" ניתוח פרופיל פיננסי מלא
תנאים תנאי בסיס/קצה, לעיתים באותיות קטנות מותאמים ללקוח ולמצבו הפיננסי
גמישות נמוכה גבוהה יותר, ניתנת למיקוח
אמינות יש לבחון בעין ביקורתית משקפת את מה שהבנק מוכן לתת בפועל
מטרה יצירת לידים / תדמית סגירת עסקה בפועל

 

(חלק מהמידע, נכתב בעזרת תוכנת AI של גוגל)

 

 

יש לכם עוד שאלות למתכנן פיננסי - משה ועקנין? כנסו!

054-7517001 המיניסייט שלי  בחזרה לאתר שלי  הדף העסקי שלי

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים